GIROLJE

Transmissionsolja och växellådsolja med en speciell högtrycksförstärkande additivteknik.
#390 SUPREME MOLY

SYNTETISK API GL-5 LS

Supreme Moly er en eksklusiv, syntetisk transmisjons- og girkasseolje med en spesiell høytrykksforsterkende additivteknologi, for forlenget levetid, lavere friksjon, energireduksjon og ekstrem belastning. Helt galvanisk sikker for gule metaller.

HØYPRESTERENDE 
Supreme Moly har en tiksotropisk vedheft som gjør at oljen smører umiddelbart ved oppstart og gir en støyreduserende smørefilm som har en avansert høytrykksteknologi for tøffe driftsforhold.

VED BELASTNING 
Ved høye trykk eller støtbelastninger skyves normalt en oljefilm bort og slitasje oppstår, med mindre det eksisterer et grenselag med faste smøremidler mellom metalloverflatene.

STERK SMØREFILM 
Supreme Moly inneholder friksjonsreduserende og trykkforsterkede stoffer av PTFE og syntetisert molybdendisulfid. Disse stoffene danner en sterk og solid smørefilm med lav friksjon på metalloverflater som tåler trykk opp til 35 tonn/cm2. Dette beskytter også i perioder hvor smørefilmen er liten eller ikke-eksisterende.

ENERGIREDUSERING 
Supreme Moly overfører dreiemomentet i transmisjonen med ultralav friksjon, noe som reduserer driftstemperatur og energiforbruk med flere prosent.

FORHINDRER SLITASJE 
Supreme Moly forhindrer slitasje, bruks- og pittingskader på drev og lager, noe som i stor grad øker levetiden til girkassen / transmisjonen.

FORDELER 

  • Klarer meget høy belastning
  • Senker energiforbruket
  • Senker arbeidstemperaturen
  • Lav friksjonskoeffisient
  • Høy skummotstand
  • Trygg for gule og røde metaller
  • Vannseparerende egenskaper
  • Lang levetid
  • Stabilitet mot oksidasjon og termisk nedbryting
  • Vedlikeholder gummimateriale og forhindrer / forebygger oljelekkasje
  • For lamelldiff (LS)

BRUKSOMRÅDER 

  • Manuelle girkasser
  • Industrielle gir
  • Navreduksjoner
  • Snekkegir
  • Lamelldiff (LS)

OPPFYLLER / OVERGÅR 
API GL-5, GL-6, MT-1, PG-2, MIL-PRF-2105E, SAE 2360, J2360 MAN M 3343 S, 341 E3, MB 235.7, Mack GO-J Plus Clark MS-8 Rev 1, Ford M2C-197-A, MC2108C, M2C158A, GM 9985476, 9985044, Chrysler MS8987, John Deere J11D, Komatsu B22-0003, B22-0005, Meritor / Rockwell 0-76L, David Brown, ET 1919, Terex EMS 19003, VME Amerikas EEMS19003F/19107, Eaton’s Axel/Dana-Spicer, Volvo, VW, Audi, MB, AGMA 9005-E02, 250.04, 251.02, DIN 51517 part 3 (CLP), Cincinnati P-59, P-74 og P-78.

Transmissionsolja och växellådsolja med högtrycksförstärkande additivteknik
#391 ROYAL RED

MINERAL API GL-5 LS

Royal Red er en eksklusiv transmisjons- og girkasseolje med en spesiell høytrykksforsterkende additivteknologi, for forlenget levetid, lavere friksjon, energireduksjon og ekstrem belastning. Helt galvanisk sikker for gule metaller.

HØYPRESTERENDE
Royal Red har en tiksotropisk vedheft som gjør at oljen smører umiddelbart ved oppstart og gir en støyreduserende smørefilm som har en avansert høytrykksteknologi for tøffe driftsforhold.

VED BELASTNING 
Ved høye trykk eller støtbelastninger skyves normalt en oljefilm bort og slitasje oppstår, med mindre det eksisterer et grenselag med faste smøremidler mellom metalloverflatene.

STERK SMØREFILM
Supreme Moly inneholder friksjonsreduserende og trykkforsterkede stoffer av PTFE og syntetisert molybdendisulfid. Disse stoffene danner en sterk og solid smørefilm med lav friksjon på metalloverflater som tåler trykk opp til 35 tonn/cm2. Dette beskytter også i perioder hvor smørefilmen er liten eller ikke-eksisterende.

ENERGIREDUSERING 
Royal Red overfører dreiemomentet i transmisjonen med ultralav friksjon, noe som reduserer driftstemperatur og arbeidstemperatur med flere prosent.

FORHINDRE SLITASJE 
Royal Red forhindrer slitasje, bruks- og pittingskader på drev og lager, noe som i stor grad øker levetiden til girkassen / transmisjonen.

FORDELER 

  • Klarer meget høy belastning
  • Senker energiforbruket
  • Senker arbeidstemperaturen
  • Lav friksjonskoeffisient
  • Høy skumningsmotstand
  • Sikker for gule og røde metaller
  • Vannseparerende egenskaper
  • Lang levetid
  • Stabil mot oksidasjon og termisk nedbryting
  • Vedlikeholder gummimaterialer og forhindrer oljelekkasje
  • For lamelldiff (LS)

BRUKSOMRÅDER 

  • Manuelle girkasser
  • Industrielle gir
  • Navreduksjoner
  • Snekkegir
  • Lamelldiff (LS)

OPPFYLLER / OVERGÅR
API GL-5, GL-6, MT-1, PG-2, MIL-PRF-2105E, SAE J2360, Mack GO-J, Clark MS-8 Rev 1, Ford M2C-104A, M2C105A, M2C-197-A, MC2108C, M2C154A, M2C158A, GM 9985476, 9985044, 9985169, 9985035, HN1561, Chrysler 3626/3654/4893, John Deere J11D, Komatsu Dresser B22-0003, B22-0005, Meritor / Rockwell 0-76L, ET 1919, Terex EMS19003, VME EEMS19003F, EMS19107, Eaton, Dana-Spicer, White Motor MS0016, Volvo, VW, Audi, MB, AGMA 9005-D94, 9005-E02, 250.04, 251.02, DIN 51517 part 3 (CLP),
Cincinnati P-34, P-35, P-59, P-74, P-77.

#392 ROYAL SHIELD

HELSYNTETISK API GL-5 LS

Royal Shield er en eksklusiv, helsyntetisk PAO olje for transmisjoner og girkasser. Produktet har en spesiell høytrykksforsterket additivteknologi for økt levetid, lavere friksjon, energiredusering og ekstrem belastning. Helt galvanisk sikker for gule metaller.

HØYPRESTERENDE
Royal Shield gir en vedheftende og støydempende smørefilm med avansert høytrykksteknologi, for tøffe driftsforhold.

VED BELASTNING
Ved høye trykk eller støtbelastninger skyves normalt en oljefilm bort og slitasje oppstår, med mindre det eksisterer et grenselag med faste smøremidler mellom metalloverflatene.

STERK SMØREFILM
Royal Shield er trykkforsterket med sterke og friksjonsreduserende stoffer av PTFE og syntetisert molybdendisulfid. Disse stoffene danner en sterk og solid smørefilm på metallflater som tåler trykk opp til 35 tonn/cm2. Dette beskytter under perioder når smørefilmen er liten eller ikke-eksisterende.

ENERGIREDUSERING
Royal Shield overfører vrimomentet i transmisjonen med ultralav friksjon, noe som reduserer arbeidstemperatur og energiforbruk med flere prosent.

FORHINDRER SLITASJE
Royal Shield forhindrer slitasje, bruks- og pittingskader på drev og lager, noe som i stor grad øker levetiden til girkassen / transmisjonen.

FORDELER

  • Klarer meget høy belastning
  • Senker energiforbruket
  • Senker arbeidstemperaturen
  • Lav friksjonskoeffisient
  • Lavt startmoment med turtemperatur på -48°C
  • Høy skummotstand
  • Trygg for gule og røde metaller
  • Vannseparerende egenskaper
  • Lang levetid
  • Stibilitet mot oksidasjon og termisk nedbryting
  • Vedlikeholder gummimateriale og forhindrer / forebygger oljelekkasje
  • For lamelldiff (LS)

BRUKSOMRÅDER 

  • Manuelle girkasser
  • Industrielle gir
  • Navreduksjoner
  • Snekkegir
  • Lamelldiff (LS)

OPPFYLLER / OVERGÅR
API GL-5, GL-6, MT-1, PG-2; MIL-PRF-2105E, SAE J2360; Mack GO-J; Clark MS-8 Rev. 1; Ford: M2C119-A, M2C108-C, M2C158-A, M2C192-A; GM: 9985476, 9985044; Chrysler MS-8985; John Deere J11D; Komatsu B22-0003; David Brown ET-19; Terex EMS 19003; VME EEMS19003F, 19107; Eaton; White Motors MS0016; Volvo; Volkswagen; US Steel 224; David Brown S1.53.101 Type E; AGMA 9005-D94, 9005-E02, 250.04, 251.2; DIN 51517 Part 3 (CLP), Cincinnati P34, P35, P59, P74, P76.

Transmissionsolja för alla Harley-Davidsson’s primära växelhus
#393 DUAL CLUTCH 0W-20

DOBBELCLUTCH

Dual Clutch er en helsyntetisk, høypresterende girolje for automatisk giring av manuelle girkasser med dobbelkobling (DSG) og Robotgirkasser. For tøffe driftsforhold med høy funksjonalitet selv i kaldt klima. Inneholder spesielle tilsetningsstoffer for høy belastning og redusert oljetemperatur.

HØY YTELSE 
Dual Clutch er en helsyntetisk girolje av høyeste kvalitet for optimert girfunksjon i dobbeltclutch girkasser. Oppfyller høye krav til bl.a. DSG, DCT, DKG og PDK girkasser, med flere.

ØKT EFFEKTIVITET 
Dual Clutch overførerdreiemomentet med optimal friksjonsytelse i clutchplatene, den har høy skummotstand og er stabil som gir lavere oljetemperatur og viskositetsfall. Disse faktorene er med på å øke levetiden.

OPTIMAL BESKYTTELSE 
Dual Clutch gir maksimal beskyttelse og optimal smøring av dobbeltclutch girkasser. Effektive tilsetningsstoffer beskytter mot korrosjon, oksidasjon, skum og avleiringer.

FORDELER

  • Meget høy skummotstand
  • Senker oljetemperatur ved hard drift
  • Sterk slitasjebeskyttelse
  • Utmerkede lavtemperaturegenskaper
  • Høy viskositetsindeks
  • Høy oksidasjonsstabilitet
  • Meget høy termisk stabilitet
  • Kompatibel med alle materialer

OPPFYLLER / OVERGÅR

  • BMW 83 22 0 440 214
    BMW 83 22 2 147 477
    BMW 83 22 2 148 578
    BMW 83 22 2 148 579
    BMW DCTF-1
    BMW MTF LT-5
  • Chrysler
  •  Ford WSS-M2C936-A
  • MB 236.21 / MB 236.24 /
    MB 236.25
  • Mitsubishi Dia-Queen SSTF-1 /
    Mitsubishi MZ320065
  • Nissan WSS-M2C936-A
  • Porsche Oil No. 999.917.080.00
  • PSA 9734.S2
  • Volvo 1161838 / Volvo 1161839
  • VW G 052 182 / VW G 052 529 /
    VW G 055 52
Transmissionsolja för alla Harley-Davidsson’s primära växelhus
#394 TRANS LUBE V-TWIN 30W

PRIMÆR & TRANSMISJONOLJE

Trans Lube V-twin er en spesialutviklet olje for alle Harley-Davidssons primær girkasser og for girkasser i alle Harleys Sportster-modeller. En olje som gir lang levetid, funksjonalitet og meget gode egenskaper i våte clutcher.

PRIMÆRGIR
Trans Lube V-twin 30W er en høyytelses girolje for alle Harley-Davidson’s modeller, for optimert kjede-, driv- og lagerlevetid. Gir utmerket ytelse i alle motorsykler utstyrt med originale, modifiserte eller høyytelses ettermarkedsclutcher av alle typer.

GIRKASSEOLJE
Trans Lube V-twin 30W kan brukes i girkassen i alle Harley-Davidson sportster-modeller. Alle andre HD-modeller skal bruke #390 Supreme Moly 80W-140 syntetisk.

VED BELASTNING
Ved høye trykk eller sjokkbelastninger skyves normalt en oljefilm bort og slitasje oppstår, med mindre det eksisterer et grenselag med faste smøremidler mellom metalloverflatene.

TRYKKFORSTERKET
Trans Lube V-twin har friksjonsreduserende og trykkforsterkede stoffer av PTFE og syntetisert molybdendisulfid. Disse stoffene danner en sterk og solid smørefilm med lav friksjon på metalloverflater som tåler trykk opp til 35 tonn/cm2. Dette beskytter gir og lagre i perioder hvor smørefilmen er liten eller ikke-eksisterende, noe som øker levetiden kraftig under tøffe driftsforhold.

FORDELER

  • Optimalisert clutchfriksjon
  • Mindre slirning
  • Lengere transmisjonslevetid
  • Optimal dreiemomentoverføring
  • Forbedrede giregenskaper
  • Utmerket beskyttelse mot slitasje
  • Forhindrer pitting
  • Utmerket termisk stabilitet
  • Utmerket oksidasjonsstabilitet
  • Utmerket vannmotstand
  • Forhindrer metallkontakt
  • Lavere driftstemperatur
  • Overlegen korrosjonsbeskyttelse
  • Maksimal pålitelighet
  • Danner ikke slam og skitt som skader tetninger og koblingsfunksjoner

ANBEFALES TIL
Girkasser med og uten våtclutch, kjedehus samt girkasser og girkasser hvor det kreves en tynn og trykkbestandig olje.

Anbefales ikke for motorer der girkasseoljen er kombinert med motoroljen.

Helsyntetisk transmissionsolja med avancerad additivteknologi.
#395 SUPER TRANS TO-4M

TRANSMISJONSOLJE, 0W-20

Super Trans Arctic er en høypresterende girolje med avansert additivteknologi. Egnet for aksler med våt brems, converter / omformere, girkasser, differensialer, hydrostater, hydraulikk og utviklet for å overgår Caterpillars siste TO-4M spesifikasjon.

HØY YTELSE
Super Trans Arctic er en helsyntetisk transmisjonsolje av høyeste kvalitet. Forbedrer effektiviteten i transmisjoner og holder dem i god stand over tid, og overtreffer de høyeste spesifikasjonskravene fra Catepillar.

VED BELASTNING
Ved høye trykk eller støtbelastninger presses normalt en oljefilm bort, og slitasje oppstår om ikke det finnes et grenselag mellom metallflatene.

STERK SMØREFILM
Super Trans Arctic inneholder det sterkt friksjonsreduserende smøremiddelet Micron Moly®, en type syntetisert molybdendisulfid. Dette legger seg over metalloverflater med en jevn, glatt og sterk smørefilm som tåler trykk opp til 35 000 kg/cm2, noe som beskytter i perioder hvor smørefilmen er liten eller ikke-eksisterende.

ØKT EFFEKTIVITET  
Super Trans Arctic overfører vridmomentet med ultralav friksjon, skummotstand, stabilitet, gir lavere arbeidstemperatur og er trykkbestandig. Dette er faktorer som reduserer energiforbruket og øker levetiden på transmisjoner og convertere / omformere.

ØKT LEVETID
For hver 8-10 grader en olje synker ved driftstemperatur, vil oljens levetid øke med 100%. Super Trans senker normalt driftstemperaturen med mer enn 8 grader, noe som forlenger levetiden.

VED OLJESKIFT
Ved tid bygges det opp belegg og tetninger blir harde. #408 Gear Flush før oljeskift og #417 Packningsrekond rengjør og gjenoppretter oljetrykket.

FORDELER 

  • Gir bedre effekt
  • Reduserer forbruk
  • Ultralav friksjon
  • Høy skummotstand
  • Lavere arbeidstemperatur
  • Tåler høyt trykk og god slitasjebeskyttelse
  • Forlenger bytteintervallen
  • Utmerkede lavtemperatur-egenskaper
  • Høy viskositetsindeks
  • Reduserer bremsevibrasjoner og ulyd i våte bremsesystem
  • Oksidasjonsstabil
  • Resistent mot termisk nedbryting
  • Kompitabel med alle materialer
  • Minimerer oljelekkasje

OPPFYLLER / OVERGÅR 
API GL-1, GL-3; Caterpillar TO-4M Arctic, TO-4; Allison C-4, TES 439; Komatsu KES07.802 / KES07.868.1; Tremec TTC; Vickers M2950S / 35VQ25. *Ekstrem ytelse i haldex AWD og doble clutchbokser i biler.

Högpresterande, syntetisk transmissionsolja med avancerad additivteknologi.
#396 SUPER TRANS TO-4

TRANSMISJONSOLJE

Super Trans er en høypresterende, syntetisk transmisjonsolje med avansert additivteknologi. Egnet for convertere / omformere, girkasser, differensialer, hydrostater, hydraulikk og aksler med våt brems.

HØY KVALITET
Super Trans er en delsyntetisk, høypresterende transmisjonsolje av høyeste kvalitet. Utviklet for å overtreffe de høyest stilte kravene fra flere maskinprodusenter, blant annet Catepillar.

VED BELASTNING
Ved høye trykk eller støtbelastninger presses normalt en oljefilm bort og slitasje oppstår, hvis det ikke finnes et grenselag Av fastesmøremidler mellom metallflatene.

STERK SMØREFILM
Super Trans inneholder friksjonsreduserende, og trykkforsterkede stoffer av PTFE og syntetisert molybdendisulfid. Sammen danner disse en sterk og solid smørefilm med lav friksjon på metalloverflater som tåler trykk opp til 35 tonn/cm2. Dette beskytter komponenter i perioder når smørefilmen er liten eller ikke-eksisterende.

ØKT EFFEKT
Super Trans overfører vridmomentet med ultralav friksjon, skummotstand, stabilitet, lavere arbeidstemperatur og trykkmotstand. Faktorer som reduserer energiforbruket og øker levetiden på transmisjoner og girkasser.

FORHINDRER OLJELEKKASJE
Super Trans vedlikeholder o-ringer og pakkbokser i hele systemet, og minimerer indre og ytre oljelekkasje.

FORDELER

  • Gir høyere effekt
  • Reduserer forbruket
  • Ultralav friksjon
  • Høy skummotstand
  • Lavere arbeidstemperatur
  • Høy trykkmotstand og slitasjebeskyttelse
  • Forlenger bytteintervallen
  • Utmerkede lavtemperatur-egenskaper
  • Høy viskosistetsindeks
  • Reduserer bremsevibrasjoner og ulyd i våte bremsesystem
  • Oksidasjonsstabil
  • Motstand mot termisk nedbryting
  • Kompatibel med alle materialer
  • Vedlikeholder gummi og forhindrer oljelekkasje

OPPFYLLER / OVERGÅR
API GL-1, GL-3, Caterpillar T0-4, Allison C-4, Komatsu KES 07.802, ZF TE-ML 03 Off Highway Powershift Transmissions, Eaton-Roadranger Transmission Lube, Meritor Trans Lube och Sperry Vickers M2950S.

Transmissionsolja för lantbruks-, och entreprenadmaskiner.
#397 SUPREME SIMPLEX GL-4

MULTI-TRANS-HYDRAULISK

Simplex Supreme er en trykkforsterket, syntetisk premiumolje for transmisjoner i landbruks- og entreprenørmaskiner. En multifunksjonell olje for alle girkasser, aksler med våt brems, differensialer og hydraulikk. En olje med ytelse langt over maskinprodusentenes nivå på oljen.

HØY KVALITET
Simplex Supreme er en syntetisk basert transmisjonsolje av høyeste kvalitet. Høypresterende i manuelle girkasser, hydraulikk og aksler med våt brems for entreprenørmaskiner, samt utmerket for girkasser og kombisystem i jordbrukstraktorer.

ØKT LEVETID
Avansert additivteknologi og fine baseoljer gir en forskjell i driftstemperatur og slitasje ved tøffe driftsforhold, noe som gir forutsetning for maksimal levetid i girkasser.

FORHINDRER OLJELEKKASJE
Simplex rekondisjonerer samtlige o-ringer og pakkbokser i hele systemet, noe som minimerer indre og ytre oljelekkasje. Dette forhindrer uønskede, dyre reparasjonskostnader.

GIROLJE FOR BILER
Simplex kan også brukes i manuelle girkasser i personbiler, hvor en GL-4 anbefales, denne vil trolig også kunne eliminere treg giring i kulde.

FORDELER

  • Ekstrem slitasjebeskyttelse
  • Høyere effekt
  • Lavere arbeidstemperatur
  • Ekstrem stabilitet i varme
  • Høy skumningsmotstand
  • Reduserer bremsevibrasjon og ulyd
  • Riktig og direkte funksjon i clutcher og våt brems
  • Eliminerer varmgang
  • Forlenger bytteintervall
  • Vedlikeholder gummimaterialer og forhindrer oljelekkasje

OPPFYLLER / OVERGÅR 
API GL-4, Trans fluid type A, Case/ IH: B-5/B-6, MS-1204/1205/1206/1207/-1209/-1210/-1230-JIC143/144/145/146/185/ CVX. Clark Lift: TA 12/-18/HR500/600. Denison: HF-O, HF-1, HF-2. Deutz/Allis: TTV/Hyd Trans/Power 821 XL/246634/25741/272843. John Deere: J20A/-B/-C/-14B/-C/-21A/ 303 Fluid/ Quatrol®/Auto power/ IVT. MF: M-1110/-1127 A/B/-1129A/-1135/ -1141/-1143. New Holland: TVT/ESN-M2C41-A/-B/-C/ -M2C43/-M2C48-A/-B/ -M2C53-A/-B/-M2C86-B/ -C/-M2C92-A/-M2C134D/-M2C159-B/-C/ FHA-2C-200/-201.00/ CMC M 1145/ Dyna VT. ZF: ZF TE-ML-3E/-05/-05E/-06E/-06F. Allis-Chalmer, Deutz, Kubota, Landini, Massey Ferguson, Same, Deutz Fahr, Clark, Vickers (eaton), Yanmar, Volvo VME WB 101(907303), Zetor og mange flere. (Ikke for Cat TO-4).

Transmissionsolja, multifunktionell ATF för de flesta automatiska växellådor.
#398 TWISTER DX 6 ATF

MULTIFUNKSJONELL ATF

Twister DX VI er en stabil, helsyntetisk og multifunksjonell ATF for de fleste automatiske girkasser. Utviklet for maksimal drakraft, ultralav friksjon, skumningsmotstand og lang levetid.

MULTIFUNKSJONELL
Twister ATF DX VI er en eksklusiv, helsyntetisk transmisjonsolje. Inneholder multifunksjonelle additiver for en mengde ulike spesifikasjoner til biler.

BEDRE DRAKRAFT
Twister sikrer en utmerket slitasjebeskyttelse, stabilitet og drakraft. Utviklet for meget tøffe forhold under lang tid.

FORANDRINGER
Ved oljebytte til Twister endres ofte lyd og gireadferd. I mange tilfeller har girkasser med ulyd eller giringsproblemer blitt restaurerert.

FORHINDRER OLJELEKKASJE 
En god egenskap er at Twister vedlikeholder og rekondisjonerer o-ringer og pakkbokser i hele systemet, noe som minimerer innvendig ut utvendig oljelekkasje. Dette kan forhindrer uønskede reparasjonskostnader.

FORDELER 

  • Øker effekten
  • Sendker arbeidstemperaturen
  • Utmerket i lave temperaturer
  • Overlegen varmestabilitet
  • Meget høy viskositetsindeks
  • Mykere og stillere giring
  • Eksepsjonelt lang levetid
  • Skumbestandig
  • Vedlikeholder gummimaterialer og forhindrer oljelekkasje

ANBEFALES TIL 
Audi, BMW, Chrysler, Deawoo, Fiat, Ford (LV), GM (VI), Isuzu, Jaguar, Jeep, Mercedes-Benz, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Porsche, Saab, Subaru, Suzuki, Toyota, VW, Volvo og entreprenørmaskiner m.m.

SPESIFIKASJON
Allison: C3/C4. Aisin Warner: JWS 3309, 3324. Audi/VW: 5HP LT 71141. G-052-162 A1, A2. HP LT71141 (ZF 5 HP 18L,19L, 24A. G-055-025-A2. 5HP ZF 5HP 30. BMW: ZF 5HP 18L,19L, 24A, 30. ETL-8072B (82 22 0 024 339). LA 2634. ETL-7045. 7405E (83 22 0 026 922). Mini 83 22 0 402 413 9. Chrysler/Dodge/ Mopar: AS R68 RC. ATF +3 SM1716-E. ATF +4 (MS9602. Deawoo: LT 71141. Ford: Mercon LV. Fiat: (Alla). GM: Typ A, Dexron: II, II-D, II-E, III, III-E, III-G, III-H, IV (6). Jaguar: ATF 3403 M115, LT 71141, JLM 20238. Jaso:1A. Jeep: ATF +3,+4. Jeep Cherokee: NAG 1. JWS: 3309 T IV, 3324 WS. Mazda: ATF M III. MB: ZF HP20, 236.1, 236.5, 236.6, 236.7, 236.8, 236.9. Mini Cooper: 83 22 0 402 413 9. Mitsubishi: SP II/III/IV. Nissan/Infinity: Matic D/J/K/S. Isuzu: Besco ATF II/III. Opel: (Alla). Peugeot: ZF HP 20. Porsche: ATF 3403-M115, LT 71141, T-IV. Saab: T IV, AS R68 RC, Subaru: ATF, ATG HP. Suzuki: ATF. Toyota: Type-II/WS. Volvo: T IV. ZF: 3 & 4 Speed TE-ML 11AB. (Ikke for CVT kasser og Ford Typ F & G, Mercon, C, V, SP ).

Transmissionsolja utvecklad för maximal dragkraft och lång livslängd.
#399 TWISTER DX III ATF

MULTIFUNKSJONELL ATF

Twister er en stabil, helsyntetisk, multifunksjonell ATF for de fleste automatiske girkasser. Utviklet for maksimal drakraft, skummotstand, slitasjereduksjon og lang levetid.

MULTIFUNKSJONELL
Twister er en stabil, helsyntetisk, multifunksjonell ATF DX III olje. Inneholder additivpakker for de fleste spesifikasjoner, med høy funksjonalitet i nesten alle biler og tunge kjøretøy, selv utenfor spesifikasjonen.

BEDRE DRAKRAFT 
Twister sikrer utmerket slitasjebeskyttelse, stabilitet og drakraft. Utviklet for meget tøffe forhold i lang tid.

FORANDRINGER 
Ved oljebytte til Twister forbedres innkoblingsfunksjonen og en mer tydelig giring skjer ved hard akselerasjon. I mange tilfeller har girkasser med ulyd eller gireforstyrrelser blitt restaurert.

FORHINDRER OLJELEKKASE 
En god egenskap er at Twister vedlikeholder og rekondisjonerer o-ringer og pakkbokser i hele systemet, noe som minimerer innvendig ut utvendig oljelekkasje. Dette kan forhindrer uønskede reparasjonskostnader.

FORDELER 

  • Øker effekten
  • Senker arbeidstemperaturen
  • Tydeligere giring ved akselerasjon
  • Utmerket i kulde -60°C
  • Overlegen varmestabilitet
  • Høy viskositetsindeks (stabil)
  • Eksepsjonelt lang levetid
  • Skumbestandig
  • Vedlikeholder gummimaterialer og forhindrer oljelekkasje

ANBEFALT ITL
Audi, BMW, CAT, Chrysler, Deawoo, Fiat, Ford (LV), GM, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Mercedes-Benz, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Porsche, Saab, Subaru, Suzuki, Toyota, VW, Volvo og entreprenørmaskiner, m.m

SPESIFIKASJONER
Aisin Warner: JWS 3309, T IV. Allison: C3, C4, TES 295/TES 389. Audi/VW: G-055 052-162. G 055-025-A2 (JWS 3309). G 052-990. G 055 162 A1, A2, A6. G 060 162, 052 98, TL52162. BMW: 7405E (83 22 0 0 026922). LA 2634. LT 71141. P/N 83 222 152 426. Mini 83 22 0142 516/ 832 22 402 413 9 (JWS 3309). CAT: AT-1 & AT-1 HD. Chrysler/ Mopar: ATF +3 (SM 1716E), ATF+4 (MS9602), P/N 05127382AA, AS 68 RC (T IV). Daewoo: LT 771141. Ford: Mercon-V, -SP, FNR5/ P/N XL-12, M2C138CJ, M2C166H. GM: Type A, -TIV, Suffix A, Dexron II, II-D, IIE, III, III-E, III-G, III-H. Honda: ATF DW-1; ATF Z-1 P/N 0822-9001. Hyundai/Kia/Mitsubishi: SP II,-III,-IV, J2, SPH-IV, SP-IV-RR, NWS-968, Red-1. Isuzu: Genuine ATF/Besco ATF-II, -III. Jaguar: LT 71141. Jeep: ATF +3, +4. JASO: A-1, JWS 3309. Mazda: M-III,-V, ATF M-5. MB: 236.1, 236.2, 236.3, 236.5, 236.6, 236.7, 236.9, 236.10, 236.11. Mini Cooper: 83 22 0 42 4139 (JWS 3309) Mitsubishi: SP II,-III,-IV. Nissan: Fluid A, Matic -D,-J,-K,-S. Porsche: LT 71141, T IV (JWS3309). Saab: 93 165 147. Subaru: ATF, ATF-HP. Suzuki: 3314, 3317, ATF 3309, Matic D ATF. Toyota: Type -II,-III, T-1V, WS (JWS 3309), Vickers: I286, 2905S. Volvo: 4 – 6 växl 97340, 97341,T IV JWS 3309. ZF: TE-ML-02F, -03D, -11A,-11B,-14A,-14,-14C. (Ikke for CVT kasser, Dexron VI (6) och Ford Typ F/G, Mercon, C, V, ).