MOTOROLJE

Högpresterande motorolja för nyare personbilar.
#342 SRX 9000

2-TAKTS RACINGOLJE

SRX 9000 er en ekstrem helsyntetisk 2-taktsolje for motorer med høy til maksimal effekt. Med en spesiell additivteknologi som danner en beskyttende matrise over alle metalloverflater som gir lavere motortemperatur, maksimal beskyttelse og ultralav friksjon. For alle 2-taktsmotorer, inkludert E-tec motorer innenfor garantiperioden.

ALLE 2-TAKTSMOTORER
SRX 9000 er uovertruffen i alle typer 2-takts racingmotorer. Øker levetiden til normale slitedeler som f.eks. 2-3 ganger lengere stempelskifteintervall sammenlignet med tidligere.

LAV FRIKSJON OG STERK BESKYTTELSE 
SRX 9000 inneholder sterke friksjonsreduserende smøremidler av PTFE og Moly®, en flytende type molybdendisulfid som behandler metalloverflater med et glatt og meget sterkt fast smøremiddel som tåler trykk opp til 35 000 kg/cm2. Kombinasjonen beskytter i perioder hvor smørefilmen er liten eller ikke-eksisterende og holder motoren i perfekt stand under tøffe driftsforhold.

MINIMAL RØYK OG LUKT 
SRX 9000 forhindrer antennelse, gir svært lav lukt og minimal til ingen røyk.

LETT FORBRENNING
Baseoljen brenner lett +86°C og additivteknologien forhindrer nesten fullstendig oppbygging av forbrenningsrester og avleiringer, noe som gir maksimal funksjon i bevegelige eksosporter.

BESKYTTER UNDER LAGRING 
Baseoljen med molybden og PTFE gir sterk beskyttelse også under lagring.

SIKKER INTER
SRX 9000 gir en homogen, stabil oljeblanding og har eksepsjonelt god pumpbarhet i lav temperatur, noe som sikrer oljetilførsel ved bruk i injeksjonssystemer i sterk kulde. Utmerket for direkte innblanding i bensin og i alle typer injeksjonssystemer inkl. E-tec og C-tec 2 osv.

BRUKSOMRÅDER:
Båter, Cross,Go Kart, Motorsag, Moped, Snøscooter, Jetski, m.m.

OPPFYLLER SPESIFIKASJON:
• NMMA TC-W3
• ISO 6743-15EGD
• ISO-L-EGD
• ISO-L-EGC
• ISO-GD ++
• ROTAX 253
• JASO FC
• JASO FD

205/20/4/1 L
TDS
SDS
Högpresterande motorolja för nyare personbilar.
#360 FLEET GUARD

HELSYNTETISK 5w-30

Fleet Guard er en helsyntetisk motorolje med høy ytelse, for nyere personbiler. Oppfyller SAPS-kravene og er utviklet for å gi lengre motorlevetid og opprettholde effektiviteten til katalysatorer og partikkelfiltre i bensin- og dieselbiler.

HØY RENHET 
Fleet Guard 5W-30 er en helsyntetisk motorolje med lavt askeinnhold, som har en eksepsjonell evne til å opprettholde sin renhet og optimalisere motorytelsen. Forhindrer oppbygging av avleiringer i motor og turbo, og har drivstoffbesparende egenskaper. Overgår spesifikasjoner og ytelseskrav for lavutslippsoljer for f.eks. BMW og Mercedes.

BRUKSOMRÅDER
Anbefales for alle moderne personbiler og lette lastebiler, inkludert høyytelses, turboladede bensin- og dieselmotorer med direkte innsprøyting med katalysatorer / partikkelfiltre når utslippsstandarder krever en low saps – motorolje med lavt innhold av sulfatert aske, fosfor og svovel.

FORDELER 

  • Lavt askeinnhold reduserer partikkeoppbygging i diselpartikkelfiltre
  • Høy syremotstand
  • Lengre utskiftingsintervall
  • Økt levetid for katalysator og partikkelfiltre
  • Termisk stabilitet
  • Antifriksjonsegenskaper som gir bedre drivstofføkonomi
  • Aktive rengjøringsmidler reduserer avleiringer og forhindrer slam
  • Utmerkede kaldstart-egenskaper

GODKJENNINGER:

  • API SN
  • BMW LL-04
  • GM dexos 2™ (Licenseno. D20271HC072)
  • MB-Approval 229.52
  • Renault RN 0700/0710

OPPFYLLER:

  • API CF
  • ACEA C2/C3
  • MB 229.51/229.31/226.5
  • Fiat 9.55535 S3
  • PSA B71 2290
205/20/4/1 L
TDS
SDS
Högkvalitativ motorolja för högpresterande bensin- och dieselmotorer
#362 PRO GUARD 5W-40

HELSYNTETISK

Pro Guard er en helsyntetisk høykvalitets motorolje for bensin- og dieselmotorer i personbiler og lette kjøretøy uten dieselpartikkelfiltre (DPF).

OPTIMERER
Pro Guard er en helsyntetisk motorolje med høy stabilitet, tetthet, kjøle-egenskaper og som tåler høye motoroljetemperaturer. Minimerer motor- og turboavsetninger, oprettholder motorkraft, dreiemoment og optimaliserer levetiden.

ÅRET RUNDT
Pro Guard overgår de høye kravene fra bilprodusentene. Utmerket for helårsbruk på grunn av den høye pumpbarheten, som gir en lettstartet motor i kalde temperaturer.

BRUKSOMRÅDER 
Kan brukes i nesten alle eldre bensin- og dieselmotorer i biler uten dieselpartikkelfilter (DPF). Anbefales spesielt for BMW, Mercedes, Opel og Volkswagen.

FORDELER:

  • Utmerket syrebestandighet
  • Forlengede utskiftingsintervaller
  • Utmerkede kjøleegenskaper
  • Høy viskositetsstabilitet
  • Utmerket slitasjebeskyttelse
  • Aktive stoffer sikrer maksimal motorrenslighet
  • Multifunksjonell for de fleste motorer i lette kjøretøy

GODKJENNINGER:

  • BMW: LL-01
  • MB: 226.5 / 229.5
  • PORSCHE: A40
  • Renault: RN 0710 / 0700
  • VW: 502 00 / 505 00

OPPFYLLER SPESIFIKASJONER:

  • ACEA: A3 / B3/ B4
  • API: SN / CF
  • Fiat: 9.55535 – M2 / N2
  • GM-LL-B-025
  • ILSAC GF-3
  • PSA B71 2296
205/20/4/1 L
TDS
SDS
Helsyntetisk Low Saps- motorolja för tunga, moderna dieselmotorer
#365 HEAVY TRUCK 10W-40

HELSYNTETISK

Heavy Truck 10W-40 er en eksklusiv, helsyntetisk Low Saps – motorolje for tunge, moderne dieselmotorer med eller uten partikkelfiltre. En motorolje med høy ytels og drivstoffbesparende egenskaper under tøffe forhold.

HØY RENHET 
Heavy Truck er en helsyntetisk, høyytelses motorolje for den siste generasjon tunge lastebilmotorer i f.eks. MAN, Mercedes, IVECO, Scania og Volvo. Tåler tøffe driftsforhold og utvidede utskiftingsintervaller i henhold til produsentens OEM-anbefalinger opptil 10 00 mil.

EURO 6
Heavy Truck er utviklet for moderne Euro 6 dieselmotorer, og som en enhetlig motorolje for hele vognparken, med eller uten EGR, partikkelfilter (DPF), katalysator eller katalytisk etterbehandling (SCR).

SOTBELASTNING
Dagens dieselmotorer genererer mer sot og høyere temperaturer enn eldre dieselmotorer. Dette fører til at motoroljen blir termisk belastet og overbelastet med sot. Heavy Trucks additivpakke beskytter mot disse faktorene og passer for de fleste eldre og nyere dieselmotorer.

EGENSKAPER

  • Oksidasjonsstabilitet ved høy temperatur
  • Motstand mot termisk nedbryting
  • Meget viskositetsstabil
  • Redusert oljeforbruk
  • Meget god pumpbarhet i kulde
  • Høy motor-renslighet
  • Forhindrer sylinderpolering
  • Drivstoffbesparende egenskaper
  • Utskiftingsintervall opptil 10 000 mil

SPESIFIKASJONER
Heavy Tryck er tilgjengelig i flere ulike spesifikasjoner og versjoner, for alle kjøretøysmerker. For blant annet alle: Caterpillar, MAN, IVECO, Volvo, Scania. Utvider oljeskifteintervallene avhengig av spesifikasjon og versjon.

LDF-3
ACEA E4/E7; API CI-4; CUMMINS CES 20077/78; DAF Extended Drain; DEUTZ DQC III-10, Deutz DQC III-05; IVECO; MACK EO-N; MAN M3277; MB-godkjennede 228.5; MTU MTL 5044 Typ 3; Renault RLD-2/RXD; Scania LDF-3; Volvo VDS-3; ZF TE-ML 03A, 07D

VDS-4
API CJ-4, CI-4; ACEA E6, E7, E9; MAN M3677 (5W-30), M3477, M3271-1; Volvo VDS-4, VDS-3; MB 228.51, 228.31; JASO DH-2; CAT ECF-3; Renault RLD-3; Scania LA, LDF-4 (5W-30); Iveco E6, E9; Cummins CES 20081; Mack EO-O Premium Plus; MTU Type 3.1; Deutz DQC IV-10 LA.

Finnes også i VDS-4,5

IBC, 205/20/4 L
TDS
SDS
Motorolja med avancerad additivteknik för låg friktion och trycktålighet.
#370 SUPREME 9003

ENERGIBESPARENDE, HELSYNTETISK

Supreme 9003 er en helsyntetisk motorolje med avansert additivteknologi for lav friksjon og god trykkmotstand. En stabil og sterk motorolje som holder motoren som ny i lang tid, med drivstoffbesparende egenskaper.

VISKOSITET
0W-20, 5W-20, 5W-30

LAV FRIKSJON
Supreme 9003 er en helsyntetisk lavfriksjonsolje av høyeste kvalitet, for bensin- og etanolmotorer med høy ytelse.

DRIVSTOFFBESPARENDE 
Supreme 9003 er en toppmoderne motorolje med ultralav friksjon, som gir drivstoffbesparende egenskaper.

TRYKKFORSTERKET 
Supreme 9003 er trykkforsterket med PTFE og syntetisert molybdendisulfid som danner en langvarig, solid smørefilm på metall som tåler trykk opp til 35 tonn/cm2.

STERK BESKYTTELSE 
Disse stoffene gir lav friksjon, hindrer metallkontakt og tåler svært høye belastninger. Spesielt i perioder hvor smørefilmen er liten eller ikke-eksisterende. Dette holder motoren i god stand i lang tid, også under tøffe driftsforhold.

BRUKSOMRÅDER 
Anbefalt for moderne bensin- og etanolmotorer med høy ytelse, med eller uten katalysator. Også egnet for 4-takts snøscootere med eller uten turbo.

DRIVSTOFFREDUSERING 
Supreme 9003 får alle bevegelige deler til å bevege seg lettere (Ultra lav friksjon) og viser høy energireduksjon.

FORDELER:

  • Utmerkede kaldstartegenskaper
  • Uovertruffen oksidasjonsstabilitet ved høy temperatur
  • Eksepsjonell beskyttelse mot termisk nedbryting
  • Høy viskositetsindeks
  • Høy varmeavledning
  • Lav friksjon
  • Trykkforsterket
  • Utmerket skjærstabilitet
  • Drivstoffbesparende
  • Lengre bytteintervall

OPPFYLLER / OVERGÅR:
API SN, CID A-A-52039B, MIL-PRF-46152E, Resource Conserving ILSAC GF-5, GM dexos-1™, GM 6094M, Crysler MS-6395Q, Ford WSS-M2C945-A, 2C946-A, M2C947-A, M2C929-A, M2C930-A, Toyota og Honda spec.

208/20/4/1 L
TDS
SDS
Motorolja, Helsyntetisk, för hela bilparken.
#371 SUPREME 8000

ENERGIBESPARENDE, HELSYNTETISK

Supreme 8000 5W-30 er en multifunksjonell, helsyntetisk motorolje for hele bilparken. Avansert additivteknologi gir lav friksjon og høy trykkmotstand. En motorolje som holder motoren som ny i lang tid, med energibesparende egenskaper.

VISKOSITET
5W-30

MULTIFUNKSJONELL 
Supreme 8000 er en helsyntetisk, lavfriksjonsolje av høyeste kvalitet, med drivstoffreduserende egenskaper. En motorolje for dagens nye diesel- og bensinmotorer i lette kjøretøy med partikkelfiltre eller katalysatorer.

BESKYTTER VED START 
Supreme 8000 minimerer slitasje gjennom rask oljesirkulasjon, spesielt i oppvarmingsfasen av motoren. Dette tillater maksimal belastning og gir eksepsjonelt høy slitasjebeskyttelse.

TRYKKFORSTERKET 
Supreme 8000 er trykkforsterket med PTFE og syntetisert molybdendisulfid som danner en langvarig, solid smørefilm på metall som tåler trykk opp til 35 tonn/cm2.

STERK BESKYTTELSE 
Disse stoffene gir lav friksjon, hindrer metallkontakt og tåler svært høye belastninger. Spesielt i perioder hvor smørefilmen er liten eller ikke-eksisterende. Dette holder motoren i god stand i lang tid, også under tøffe driftsforhold.

HØY YTELSE 
Supreme 8000 er utviklet for tøffe driftsforhold og lengre bytteintervaller.

DRIVSTOFFREDUSERING
Supreme 8000 får alle bevegelige deler til å bevege seg lettere (Ultra lav friksjon) og viser høy energireduksjon.

MID SAPS
Den nyeste additivteknologien og lavt askeinnhold garanterer maksimal motorrenslighet. Teknologien beskytter miljøet, og funksjonen til partikkelfiltre og katalysatorer.

FORDELER 

  • Lav friksjon
  • Drivstoffbesparende
  • Trykkforsterket med Moly og PTFE
  • Utmerkede kaldstartegenskaper
  • Eksepsjonell oksidasjonsstabilitet
  • Utmerket mot termisk nedbryting
  • Høy viskositetsindeks
  • Høy varmeavledning
  • Utmerket skjærstabilitet
  • Ekstra slitasjebeskyttelse for løftere og kamaksler
  • Forhindrer sylinderpolering
  • For lengre utskiftingsintervaller

OPPFYLLER / OVERGÅR:
ACEA C3-2012; API SN / CF; BMW Long Life-04; Chrysler MS-11106; GM dexos®-2 compliant; MB 229.31 / 229.51; Porsche A40; VW 502.00 / 505.00 / 504.00 / 507.00. med anbefalt OEM-utskiftingsintervall.

IBC, 208/20/4/1 L
TDS
SDS
Multifunktionell, helsyntetisk, motorolja för hela vagnparken.
#372 SUPREME 9000

ENERGIBESPARENDE, HELSYNTETISK

Supreme 9000 5W-40 er en multifunksjonell, helsyntetisk motorolje for hele bilparken. Avanser additivteknologi gir lav friksjon og trykkmotstand. En motorolje som holder motoren som ny i lang tid, med drivstoffbesparende egenskaper.

VISKOSITET
5W-40

MULTIFUNKSJONELL
Supreme 9000 er en helsyntetisk, høyytelses motorolje for moderne Euro 6 dieselmotorer eller som en enhetlig motorolje for hele bilparken, med eller uten EGR, partikkelfilter (DPF), katalysator eller katalytisk etterbehandling (SCR).

BESKYTTER VED START 
Supreme 9000 minimerer slitasje gjennom rask oljesirkulasjon, spesielt i oppvarmingsfasen av motoren, noe som tillater maksimal belastning og gir eksepsjonelt høy slitasjebeskyttelse.

TRYKKFORSTERKET 
Supreme 9000 er trykkforsterket med PTFE og syntetisert molybdendisulfid som danner en langvarig, solid smørefilm på metall som tåler trykk opp til 35 tonn/cm2.

STERK BESKYTTELSE 
Disse stoffene gir lav friksjon, forhindrer metallkontakt og tåler svært høye belastninger. Spesielt i perioder hvor smørefilmen er liten eller ikke-eksisterende. Dette holder motoren i god stand i lang tid, og under tøffe driftsforhold.

DRIVSTOFFREDUSERING 
Supreme 9000 får alle bevegelige deler til å bevege seg lettere (Ultra lav friksjon) og viser høy energiredukusjon.

FORDELER

  • Lav friksjon
  • drivstoffbesparende
  • Trykkforsterket med Moly og PTFE
  • Utmerkede kaldstartegenskaper
  • eksepsjonell oksidasjonsstabilitet
  • Utmerket mot termisk nedbryting
  • Høy viskositetsindeks
  • Høy varmeavledning
  • Sterk beskyttelse for løftere / kamaksler
  • Forhindrer sylinderpolering
  • For lengre utskiftingsintervaller

OPPFYLLER / OVERGÅR:
ACEA: E7-12, E9-12; API: CK-4, CJ-4, CI-4, CI-4+, SN; MB: 228.1, 228.3, 228.31, 228.5, 229.1, 229.3, 229.5; Volvo: VDS-4, VDS-4.5; Duetz; MAN: 271, 3275, MTU Typ 2; Renault: RLD-3, Scania: LD-F, LDF-2, LDF-3, Iveco, DAF, Global Spec DHD-1, JASO DH -1/-2; Mack EO-O -07, Caterpillar: ECF-1-a, ECF-2, ECF-3; Cummins CES 20081; Detroit: 7SE 270; Power Guard Spec 93K218, 2000/4000 Category 1; Navistar.

IBC, 208/20/4/1 L
TDS
SDS
Multifunktionell, syntetisk motorolja för hela vagnparken.
#374 SUPREME 7000

ENERGIBESPARENDE, HALVSYNTETISK

Supreme 7000 er en multifunksjonell, syntetisk motorolje for hele flåten. Avansert additivteknologi gir lav friksjon og høy trykkmotstand. En motorolje som holder motoren som ny i lang tid, med drivstoffbesparende egenskaper.

VISKOSITET
SAE 10-30, 15W-40

EURO 6
Supreme 7000 er en syntetisk motorolje med høy ytelse, med lavt innhold av sulfataske, fosfor og svovel (Low saps). For nye og eldre diesel- og bensinmotorer i lette og tunge kjøretøy.

MULTIFUNKSJONELL 
Supreme 7000 er utviklet for moderne Euro 6 dieselmotorer og som en enhetlig motorolje for hele flåten, med eller uten EGR, partikkelfilter (DPF), katalysator eller katalytisk etterbehandling (SCR).

TRYKKFORSTERKET 
Supreme 7000 er trykkforsterket med PTFE og syntetisert molybdendisulfid som danner en langvarig og solid smørefilm på metall som tåler trykk opp til 35 tonn/cm2.

STERK BESKYTTELSE 
Disse stoffene gir lav friksjon, hindrer metallkontakt og tåler svært høye belastninger. Spesielt i perioder hvor smørefilmen er liten eller ikke-eksisterende. Dette holder motoren i god stand i lang tid, også under tøffe driftsforhold.

HARDE FORHOLD 
Supreme 7000 er utviklet for svært tøffe driftsforhold og utvidede bytteintervaller.

DRIVSTOFFREDUKSJON 
Supreme 7000 gjør at alle bevegelige deler beveger seg veldig lett mot hverander (Ultra lav friksjon), og viser en høy energireduksjon.

FORDELER 

  • Lav friksjonskoeffisient
  • Drivstoffbesparende egenskaper
  • Trykkforsterket med Moly og PTFE
  • Utmerkede kaldstart-egenskaper
  • Eksepsjonell oksidasjonsstabilitet
  • Utmerket mot termisk nedbryting
  • Høy viskositetsindeks
  • Utmerket skjærstabilitet
  • Ekstra slitasjebeskyttelse for løftere og kamaksler
  • Forhindrer sylinderpolering
  • For lengre utskiftingsintervaller

OPPFYLLER / OVERGÅR:
ACEA: E7-12, E9-12; API: CK-4, CJ-4; MB: 228.1, 228.3, 228.31, 228.5, 229.1, 229.3, 229.5; Volvo: VDS-4, VDS-4.5; Duetz; MAN: 271, 3275, MTU Typ 2; Renault: RLD-3, Scania: LDF-2, LDF-3, Iveco, DAF, Global Spec DHD-1, JASO DH -1/-2; Mack EO-O -07, Caterpillar: ECF-1-a, ECF-2, ECF-3; Cummins CES 20081; Detroit: 7SE 270; Power Guard Spec 93K218, 2000/4000 Category 1.

IBC, 208/20/4/1 L
TDS
SDS