#365 HEAVY TRUCK

Fuldsyntetisk 10W-40
Heavy Truck 10W-40 er en eksklusiv, helt syntetisk Low Saps motorolje for tunge moderne dieselmotorer med eller uten partikkelfiltre.

En motor med høy ytelse med brenselbesparende egenskaper under krevende forhold.

Høy renhet

Heavy Truck 10W-40 er en fullt syntetisk, høy ytelse Lav SAPS olje med høy renhet.
Håndterer sterke driftsforhold og utvidede oljeplasser – fra produsentens anbefalinger til opptil 100 000 km.

Euro 5

Anbefales til dieselmotorer med Euro 5-krav eller tidligere utslippskrav.

rengjøring

For motorer med EGR-system, med eller uten partikkelfilter (DPF), eller katalytisk etterbehandlingssystem (f.eks. SCR) og for diesel med lavt sulfatinnhold.

sotbelastning

Dagens dieselmotorer genererer store mengder sot og høyere driftstemperaturer enn eldre dieselmotorer.
Dette medfører at motoroljen blir utsatt for termisk stress og overbelastning på grunn av sot.
Heavy Trucks additivpakke beskytter mot disse faktorene og passer til de fleste eldre og nyere dieselmotorer.

FUNKSJONER

  • Sterk oksidasjonsstabilitet ved høy temperatur
  • Sterk motstand mot termisk nedbrytning
  • Stabilitet ved høy viskositet
  • Reduserer oljeforbruket
  • Meget god pumpbarhet i kaldt
  • Minimerer innskudd
  • Forhindrer sylinderpolering
  • Drivstoffbesparende egenskaper
  • Oljeområde opp til 100 000 km

godkjenninger

  • Deutz: DQC III-05
  • MACK: EO-N
  • MAN: M3277
  • MB: 228,5
  • MTU: MTL 5044 Type 3
  • Renault: RLD-2 / RXD
  • Scania: LDF-3
  • Volvo: VDS-3

etterkomme

  • ACEA: E4 / E7
  • API: CI-4-
  • CUMMINS: CES 20077/78
  • DAF: Extended Drain
  • DEUTZ: DQC III-10, IVECO
  • MACK: EO-M Plus
  • RENAULT: RXD
  • ZF: TE-ML 03A, 07D.

SPESIFIKASJONER

SAE: 10W-40
VISCOSITET 40 °C: 98 cst
100 °C: 14,4 cst
VISCOSITETSINDEX: 150
Flammepunkt: +220°C
Flytepunkt: -39°C

VIRKEOMRÅDE

Anbefales for dieselmotorer med krav til Euro 5 og tidligere utslippskrav.

Emballering

  • IBC
  • 205 L
  • 20 L